Retour en France et en Roumanie le 4 Novembre 2012 !

 

     Pour tout vous dire, on y a ete a reculon dans l'avion... Mais on y est allé ! On a laisse ce continent qui nous a fait grandir, apprendre, rire, pleurer, chanter, danser, deguster, vivre vraiment.

   

    Eline pense apres 6 mois de voyage : Ca m'a fait comprendre encore plus que la vie est faite pour profiter de chaque moment. Je profitais de chaque minute, maintenant de chaque seconde... Je veux faire de ma vie ce que j'aime. Je veux aimer, sentir, decouvrir, apprendre, partager, prendre, donner...

    On dit qu'un voyage ca change la vie, moi je pense que ca ne fait que nous montrer la "vrai vie". L'importance de la famille, de nos proches, de nos projets et non pas de l'argent. Notre culture fait que l'on ne, etudie, travail pour gagner bien et vivre bien. Est-ce ma priorite ? Est-ce que je veux m'enfermer dans ce systeme ? Peut etre que je serais oblige comme certains me disent mais j'aimerai essayer de faire differement. De ne pas chercher le bonheur par la fortune mais par le partage, l'entraide, la volonte et la possibilite de faire ce qu'on aime.

    On a vecu des moments incroyables, vu des choses inimaginables, ressentit des emotions encore inconnues.

    Merci Ramona pour ce partage et pour tout ce que tu m'as appris. On a pas toujours ete d'accord dans nos pensees, meme pas souvent mais on a quand meme passe 6 mois 7j/7j et 24h/24h ensemble sans se "mordre"... On a fait ce chemin ensemble jusqu'au bout et ce souvenir nous liera pour la vie.

    Merci les parents de nous avoir permis de partager avec vous ces derniers moments sur ce continent. Merci a tous ceux qui nous ont accueillis et fait partager leurs univers. Merci a tous d'avoir ete la pour nous. On sera ravis d'etre la pour vous si vous voulez aller dans un de ces merveilleux pays. N'hesitez pas a nous contacter.

   

    Ramona apres 6 mois de voyage pense :  que la vie ce n'est pas ce qu'on aprrend à l'ecole, que le bien et le mal sont relatifs et que nos limites sont plus loin qu'on peut s'imaginer. Ouvrir chaque jour une nouvelle porte ne fait que te rapprocher de toi meme, de tes capacités d'adaptabilité et de ta force d'affronter le soleil, le vent, la lune, la pluie, la foret, les montagnes, les gens. Je n'aurais jamais cru que ce voyage puisse changer tant des choses dans ma vie et mes pensées. Maintenant il me reste qu'a offrir aux personnes qui m'entoure tout ce que j'ai acumulé pendant ces 6 mois.

    Je te remercie Eline ! sans toi je n'aurais pas pu arriver la. J'ai eu vraiment la chance d'avoir à mes cotés une personne comme toi et j'espere pouvoir etre a tes cotes le plus longtemps possible. Peut etre pas 24h/24h, 7j/7j :)) mais sache que ton amitié reste bien gravé dans mon coeur.

    Je souhaiterais à tous d'avoir la chance de connaitre ce monde merveilleux. Ne vous laissez pas prendre dans la toile d'araigner ! ... Je sais que pour moi ce voyage n'a été que le debut d'une grande découverte. Pour le moment je suis en Roumanie et je profite de ma famille, de ma terre natale, de mes racines. Je prends d'ici l'energie necessaire pour pouvoir repartir vers de nouvelles terres et peut etre un jour decouvrir : l'Afrique, Thailande, Indonesie, Tibet, Cuba, Madagascar, Australie, Canada et le plus important Alaska.

    Merci Maria, Luca, Sam, Caio, Bernardo, Pamela, Gustavo, Dora, Mathieu, Ligia, Zila, Pedro, Eliane, Bersong, Luisa, Martin, Eloi, Jeronimo, Luis (pato), Salome, Adrian, Jhon, Andrei (popei), Yerdan, Alex, Oreste, Luis, Bernabe, Carla, Suzana, Christophe, "le couple de belge",  Laura, Tim, Teo, Victor, Nico, Bernabe, Gustavo, Victor, Patrice, Patrice, Nancy, Emiliano, Lore, Marcelo, Gustavo, Spiclye, Gustavo, Anita, Diego, Moroto, Negro, August, Fernando et ses amis, "le chauffeurs de bus", Fernanda, Andrea, Joel, Christopher, Camila, Luca, Pierre, Caipihostel, Miro, Jean Charles, Chantal, Eline, d'avoir fait la bonheur de mon voyage.

   

References qu'on aimerait vous faire partager :

 

Films : Tropa de elite, La belle verte

Musiques : Onda Vaga - Argentine, Luis Gonzaga - Bresil, Los hermanos - Lisboa - Bresil,

Ville : Belo Horizonte, Ouro Preto, Caraiva, Trancoso, Sao Luis, Manaus, Cusco, Sucre, Potosi, San Pedro d'Atacama, Villarica, Buenos Aires, Rio de Janeiro

Sites turistiques : Machu Pichu, Salar d'Uyuni, Choquequirao, Iguazu, Lencois Marhanian, Rurrenabaque - jungle, Shangri-la,

Sites artiatiques : Inohtim, Bienale Sao Paulo

 

 

Retur in Romania si in Franta - 4 Noiembrie 2012

 

    Ca sa fim sincere, am ezitat daca sa luom avionul sau nu... Am urcat totusi ! Am lasat acest conntinent care ne-a facut sa crestem, sa invatam, sa radem, sa plangem, sa cantam, sa dansam, sa degustam, sa traim.

    Dupa 6 luni, Eline zice : aceasta calatorie m-a facut sa inteleg ca viata este facuta pentru a profita de fiecare moment. Daca inainte profitam de fiecare minut, acuma voi profita de fiecare secunda... In viata asta vreau sa fac ceea ce imi place. Sa iubesc, sa simt, sa descopar, sa invat, sa impartasec, sa iau, sa dau...

    Se zice ca o calatorie schimba o viata, eu cred ca nu face decat sa iti arate ce este "viata adevarata". Importanta familiei, a celor apropiati, a proiectelor noastre si nu a banilor. In cultura noastra ciclul vietii este de a te naste, a merge la scoala, a lucra si a-ti castiga bine viata. Sunt acestea prioritatile mele ? Vreau sa ma inchid in acest sistem ? Poate am sa fiu obligata, dar am sa incerc sa fac altfel. Sa nu caut fericirea printre averi, sa o caut in bucuria de a imparti, in bunavointa si in posibilitatea de a face ceea ce ne place.

    Am trait momente incredibile, am vazut lucruri irealizabile, am trait sentimente inca necunoscute.

    Multumesc Ramona pentru tot ce am impartasit si pentru tot ce m-ai invatat. Nu am fost tot timpul de acord, mai bine zis aproape niciodata, in ceea ce gandeam dar totusi am petrecut impreuna 6 luni - 7 zile din 7 - 24de ore din 24 si nu ne-am "mancat" ... Am facut acest drum impreuna si asta o sa ne lege pentru o viata. Multumesc parintilor mei pentru ca ati impartasit cu noi ultimile momente pe acest continent. Multumesc tuturor celor care ne-au gazduit si ne-au impartasit universul lor. Multumim ca ati fost aici pentru noi. Am fi bucuroase sa va ajutam. Asa ca daca intr-o zi veti merge in una dintre aceste tari minunate, nu ezitati sa luati legatura cu noi.

    Dupa 6 luni, Ramona zice :  ca viata nu este ceea ce ne invata la scoala, ca binele si raul sunt relative si ca limitele noastre sunt departe de ceea ce putem sa ne imaginam. Deschiderea unei noi porti in fiecare zi nu face decat sa te apropie de tine insuti, de capacitatile tale de adaptare si de forta ta de a infrunta soarele, vantul, luna, ploaia, padurea, muntele, oamenii. Nu as fi crezut niciodata ca o calatorie poate sa schimbe atat de multe in viata si gandirile mele. Acum tot ce imi ramane este sa ofer persoanelor din jurul meu ceea ce am acumulat in aceste 6 luni.

    Iti multumesc Eline ! fara tine nu as fi putut ajunge aici. Am fost intr-adevar norocoasa sa am alaturi de mine o persoana ca tine si sper sa pot sa iti fiu alaturi cat mai mult timp posibil. Poate nu 24 din 24 sau 7 zile din 7, dar sa sti ca prietenia ta ramane gravata in sufletul meu.

   Va doresc la toti norocul de a cunoaste lumea minunata in care traim. Nu va lasati prinsi in panza de paianjen ! ... Eu stiu ca pentru mine aceasta calatorie a insemnat inceputul unei mari descoperiri. Pentru moment sunt in Romania si profit de ai mei, de pamanturile natale, de originile mele. Imi iau de aici energia necesara pentru a putea pleca spre noi teritorii si poate intr-o zi voi descoperi : Africa, Thailanda, Indonesia, Tibet, Cuba, Madagascar, Australia, Canada si cel mai important Alaska.

    Mumtumesc Maria, Luca, Sam, Caio, Bernardo, Pamela, Gustavo, Dora, Mathieu, Ligia, Zila, Pedro, Eliane, Bersong, Luisa, Martin, Eloi, Jeronimo, Luis (pato), Salome, Adrian, Jhon, Andrei (popei), Yerdan, Alex, Oreste, Luis, Bernabe, Carla, Suzana, Christophe, "le couple de belge",  Laura, Tim, Teo, Victor, Nico, Bernabe, Gustavo, Victor, Patrice, Patrice, Nancy, Emiliano, Lore, Marcelo, Gustavo, Spiclye, Gustavo, Anita, Diego, Moroto, Negro, August, Fernando et ses amis, "le chauffeurs de bus", Fernanda, Andrea, Joel, Christopher, Camila, Luca, Pierre, Caipihostel, Miro, Jean Charles, Chantal, Eline, pentru ca ati facut bucuria calatorii mele.

 

Referinte ce am vrea sa vi le impartasim :

 

Filme : Tropa de elite, La belle verte

Muzica : Onda Vaga - Argentine, Luis Gonzaga - Bresil, Los hermanos - Lisboa - Bresil,

Orase : Belo Horizonte, Ouro Preto, Caraiva, Trancoso, Sao Luis, Manaus, Cusco, Sucre, Potosi, San Pedro d'Atacama, Villarica, Buenos Aires, Rio de Janeiro

Locuri turistice : Machu Pichu, Salar d'Uyuni, Choquequirao, Iguazu, Lencois Marhanian, Rurrenabaque - jungle, Shangri-la,

Locuri artistice : Inohtim, Bienale Sao Paulo

Va multumim pentru interesul acordat calatoriei noastre. Pentru micile comentarii si pentru sustinerea ce ne-o oferiti !!!

 

On vous remercie beaucoup pour l'intéret avec lequel vous suivez notre periple. Pour vos petits comentaires et pour votre soutien !!!